سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی برای حفظ آرامش پرستار بیمار

کار پرستار بیمار می تواند خسته کننده و طاقت فرسا باشد. به ویژه برای پرستار بیماری که در بخش های اورژانسی مشغول به کار است. پرستار بیمار ممکن است در طول شیفت کاری اش بارها از اتاقی به اتاق دیگر برود و مراقب تعداد زیادی از بیماران باشد. یک پرستار بیمار برای اینکه در طول این مدت زمان پر کار و طاقت فرسا بتواند آرامش خود را حفظ کند، باید این نکات سودمند را به یاد داشته باشد:

1.     زیاد قهوه نخورید

ممکن است قهوه برای بسیاری از افراد انرژی زا باشد اما مقادیر زیاد آن نتیجه عکس خواهد داشت. برای پرستار بیمار نیز همین شرایط وجود دارد. به ویژه برای پرستار بیماری که در تمام روز با بیماران سر و کار دارد و باید کاملا هوشیار بماند. پرستار بیمار می تواند به جای استفاده زیاد از قهوه و مایعات انرژی زا، با یک صبحانه کامل روز خود را شروع کند.

2.     مشتاقانه گوش دهید.

با دقت گوش دادن و شنیدن برای پرستار بیمار بسیار مهم است. چرا که پرستار بیمار در یک محیط بهداشتی و درمانی کار می کند و هرگونه صحبت از سوی هر شخص تواند در روند درمانی بیمار تاثیر گذار باشد. پرستار بیمار باید بر روی شرایط بیمار و صحبت ها در مورد آن به دقت تمرکز کند. پرستار بیمار باید در هر مکالمه ای با خودش بگوید که شاید این صحبت ها برای درمان بیمار مفید باشد.

3.     صدای خود را بالا نبرید.

پرستار بیمار باید حرفه ای عمل کند و همیشه در کار و صحبتش آرامش وجود داشته باشد. پرستار بیمار باید صحبت هایش را با تن صدای کاملا معمولی بیان کند و هر چقدر این کار را بیشتر تکرار کند، انجام آن برای او ساده تر خواهد بود.

4.     از خودتان مراقبت کنید.

پرستار بیمار باید هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی از خودش مراقبت کند. به جرات می توان گفت که این موضوع مهمترین نکته برای حفظ آرامش پرستار بیمار در زمان کار است. یک خواب راحت شبانه می تواند کلیدی برای شادابی پرستار بیمار در روز بعد باشد. همچنین، ورزش کردن نیز به پرستار بیمار در حفظ روحیه و آرامش کمک بسیار می کند.

5.     نفس عمیق بکشید.

ممکن است در طول یک شیفت کاری، پرستار بیمار بدون وقفه مشغول کار شود و متوجه فشار ناشی از کار نباشد. مهم است که پرستار بیمار زمانی هر چند کوتاه برای خودش در نظر بگیرد و چند نفس عمیق بکشد. این کار کمک زیادی به حفظ آرامش پرستار بیمار خواهد کرد.

 پرستار کودک - پرستار سالمند